Pagina principala

Despre CCI Mures

Conducerea

 

 

Servicii

Cursuri

Evaluari

Membri

Arbitraj comercial

   
Inscriere ON-LINE
BRM Terminalul Mureș

Standarde

 
Mediere
   

Legaturi utile

 

 

Contact

   

Comunicat de presa - Startup Weekend Mures

 


 

CENTRUL ZONAL DE INFORMARE MURES

Prin semnarea protocolului de cobaborare cu Asociatia de Standardizare din România (ASRO), în sediul Camerei de Comert si Industrie Agricultura Mures functioneaza Centrul Zonal de Informare Mures.

Centrul Zonal de Informare Mures, ofera servicii de informare asupra produselor si serviciilor ASRO si posibilitatea de a achizitiona pe loc standardele care va intereseaza. Oferta noastra cuprinde:
Standarde române tiparite, inclusiv standardele europene adoptate în ultima perioada si standardele internationale ISO, CEI … (baza de date cu peste 27.000 de standarde)
-> Catalogul Standardelor Române pe CD
-> Catalogul Standardelor Române pe Hartie
-> Indexul ASRO - DIN-GLOBAL pe CD
Colectii de standarde pe CD si tiparite pe domenii reglementate, conform ofertei de abonare pe anul în curs si conform Ofertei de CD-uri ASRO.


Indiferent de marimea companiei dumneavoastra, asigurati-va ca standardele au un rol important in succesul afacerii Dvs!

Procurati-va din timp standardele necesare!

Informatii suplimentare puteti obtine la sediul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Mures,
str. Primariei, nr. 1, camera 106.
tel: 0265-269218 int 25,
fax: 0265-269218,
Email : minfo@cciams.ro
Persoana de contact: Mihail Moldovan

Alte informatii puteti obtine de pe site-ul www.asro.ro

Obiective principale ale Centrului Zonal de Informare Mures

Informatii despre standarde

Formulare

 

Obiective principale ale Centrului Zonal de Informare Mures

-> Vânzarea produselor ASRO - tip standarde;
-> Implementarea standardelor în managementul economic si financiar ca instrumente de dezvoltare si de crestere constanta a eficientei în afaceri si de crestere a competitivitatii;
-> Sprijinirea mediului de afaceri în intrarea pe Piata Unica prin facilitarea accesului agentilor economici la Directivele Europene, la reglementarile privind toate standardele nationale care le însotesc;
-> Sprijinirea companiilor în procesul de aplicare a standardelor voluntare, prin instruire, informare si consultanta.

Informatii despre standarde

  • Ce este un standard?
    Ghidul ISO/CEI 2: 1996 defineste standardul ca fiind un document, stabilit prin consens si aprobat de catre un organism recunoscut, care asigura, pentru uz comun si repetat, reguli, linii directoare sau caracteristici pentru activitati sau rezultatelor lor, cu scopul de a se obtine gradul optim de ordine într-un anumit context.
    Continutul unui standard
    Standardele variaza ca si caracter, subiect sau volum. Acestea includ mai multe discipline: începând cu toate aspectele tehnice, economice si sociale ale activitatii umane si încheind cu toate disciplinele de baza cum ar fi limbajul, matematica, fizica etc.
    • Sunt coerente si consecvente : standardele sunt elaborate de catre comitetele tehnice care sunt coordonate de catre un organism specializat si asigura depasirea barierelor dintre diferitele domenii de activitate si diferite politici comerciale;
    • Rezulta din participare : standardele reflecta rezultatele activitatii desfasurate în comun ce implica toate partile competente si sunt validate prin consens pentru a reprezenta toate interesele relevante: producatori, utilizatori, laboratoare, autoritati, consumatori etc.
    • Sunt procese active : standardele se bazeaza pe experienta reala si conduc la rezultate materiale în practica (produse – atât bunurile, cât si serviciile, metodele de încercare etc.); ele stabilesc un compromis între cele mai ridicate nivele de progres si constrângerile economice ale timpului;
    • Sunt actualizate : standardele sunt revizuite periodic sau dupa cum dicteaza circumstantele pentru a le asigura actualitatea si, de aceea, evolueaza împreuna cu progresul social si tehnologic;
    • Au statut de referinte în contracte comerciale si în instanta în cazul unei dispute;
    • Au recunoastere nationala sau internationala : standardele sunt documente care sunt recunoscute ca valabile la nivel national, regional sau international, dupa caz;
    • Sunt disponibile pentru oricine : standardele pot fi consultate si achizitionate fara restrictie.
    Ca regula generala, standardele nu sunt obligatorii, acestea având o aplicare voluntara. În anumite cazuri, implementarea poate fi obligatorie (cum ar fi în domeniile legate de securitate, instalatii electrice sau în contracte publice).

 

  • 1.1.3 Rolul standardelor
    Un standard reprezinta un nivel de experienta si tehnologie care face ca prezenta industriei în elaborarea sa sa fie indispensabila.
    Acesta este un document de referinta folosit, în special, în contextul contractelor publice sau în cadrul comertului international, pe care se bazeaza majoritatea contractelor comerciale.
    Standardele sunt folosite de catre industriasi ca si referinta indiscutabila ce simplifica si clarifica relatiile comerciale dintre partenerii economici.
    Standardele sunt documente care se folosesc din ce în ce mai mult în jurisprudenta.
    Pentru factorii economici, standardele sunt:
    • Un factor de rationalizare a productiei : standardul face posibila stapânirea caracteristicilor tehnice, pentru a satisface clientul, pentru a valida metodele de fabricatie, pentru cresterea productivitatii, dând un sentiment de securitate operatorilor si instalatorilor;
    • Un factor de clarificare a tranzactiilor : în fata unei oferte supraaglomerate de produse sau servicii, care pot avea valori practice extrem de diferite, existenta sistemelor de referinta faciliteaza o mai buna evaluare a ofertelor si reducerea incertitudinilor, ajuta la definirea necesitatilor, optimizeaza relatiile cu furnizorii, elimina necesitatea unor încercari suplimentare;
    • Un factor de inovare si dezvoltare a produselor : participarea la activitatea de standardizare favorizeaza anticiparea si prin aceasta asigura progresul simultan al produselor. Standardele au un rol favorabil în inovare datorita transferului de cunostinte;
    • Un factor de transfer al noilor tehnologii : standardizarea faciliteaza si accelereaza transferul de tehnologie în domeniile care sunt esentiale atât pentru companii, cât si pentru persoane fizice (noi materiale, sisteme de informare, biotehnologie, produse electronice, fabricarea integratelor pentru computere – CIM etc.)
    • Un factor pentru selectarea strategica a companiilor : participarea la standardizare înseamna introducerea solutiilor adaptate la competenta unei companii si echiparea acelei companii pentru a putea concura într-un mediu economic competitiv. Asta înseamna sa actionezi în spiritul standardizarii, nu sa suporti costurile.

Inapoi